אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

רוב האנשים שאני פוגש חושבים שהם מנהלים אורך חיים בריא, אך כאשר נכנסים לעובי הקורה, רואים כי הם אוכלים מאכלים לא כל כך בריאים, חלק גדול מהם חושב שהם אוכלים מזונות בריאים אך לא מבין שמה שהם עושים מזיק מאוד לגוף.

כדי לזרז עניינים ולעשות הכל קל יותר, הנה רשימה של 21 מאכלים שאתם חושבים שבריאים אבל הם הדבר האחרון שאתם צריכים להכניס לפה שלכם!

 

orange-juice_1284-825-300x300 20 מאכלים שאתם חושבים שהם בריאים - אבל הם לא
מיץ תפוזים – לא בריא כמו שחשבתם

רשימת מאכלים שידועים בתור מאכלים בריאים אבל לא כדאי לכם לאכול אותם לעולם

  1. מיץ פירות – כמות הסוכר שיש במיץ פירות והמהירות שבה הוא נכנס לגוף שלנו מאוד מסוכנת. בטבע, בני האדם הכניסו את מיץ הפירות בצורה הטבעית שלו – מתוך הפרי, הם אכלו את הפירות והמיץ שיש בתוכם נכנס לאט לאט לגוף ולא בבת אחת. תחשבו על כמה לאט לוקח לכם לאכול תפוז אחד, ובאיזה מהירות אתם שותים מיץ שמכיל לפעמים לפחות 20 תפוזים! מיץ פירותץ כל כך מסוכן בגלל כמויות הפרוקטוז שהוא מכיל. מיץ פירות ממוצע מכיל 4.5 אחוזים של פרוקטוז, בגוף שלנו לא מתכונן להכיל כמויות כל כך גובהות של פרוקטוז ולפחות לא בכזו מהירות!
  2. חלבון סויה – קודם כל, חשוב להבדיל בין סויה מותססת וטבעית (כמו לאכול אדממה לדוגמא) לבין לשתת חלב סויה מתועש או לקנות טופו. רוב הסויה שגדלה בעולם הינה סויה מהונסדת גנטית, אשר מכילה כמויות נרחבות של "גליפוסייט" הוא סוג של ריסוס אשר מרססים על דגנים כמו חיטה סויה ותירס. גליפוסייט מאוד מסוכן לנו, הוא הגורם העיקרי שבגללו אנחנו רואים עלייה בסוגי הרגישויות לגלוטן תירס וסויה בשנים האחרונות, הדגנים לא איכותיים כלל ביחס לפעם וזה רק הולך ונהייה יותר גרוע משנה לשנה. אז אם אתם לא מגדלים אותם בעצמכם, עדיף לכם להימנע לחלוטין מהדגנים הללו! – אלא אם אתם מוצאים מקור לא מרוסס ולא מהונדס גנטית.
  3. סוכר אלכוהולי – בדרך כלל נמצא במסטיקים, סוכר כמו קסליטול, שהוא על בסיס אלכוהולי, יכול לגרום לשלל בעיות במערכת העיכול, כאבי ראש ועוד. אם אתם לועסים מסטיקים באופן קבוע וסובלים מתופעות לוואי (תופעות אלרגיות, כאבי ראש, נפיחויות בבטן) כדאי לכם להפסיק!
  4. סלמון אטלנטי – עוד סוג של מזון שכדאי לכם להפסיק לאכול הינם דגים שגדלו בבריכות דגים. אותם דגים ניזונים משאריות של צואת עופות ושאריות מתעשיות הבשר, הם מלאי מחלות ומכילים כמויות מזעריות של חומצות שומן חיוניות ויטמינים ומינרלים לעומת דגים שנמצאים וגדלים בטבע. הימנעו לחלוטין מדגים שגדלים בבריכות דגים.
  5. פופקורן מהמיקרוגל – עוד משהו מאוד מסוכן לנו הוא פופקורן מהמיקרוגל. למרות שפופקורן נחשב ל"חטיף הכי בריא שיש" פופקורן מהמיקרוגל בדרך כלל מגיע עם רשימת מרכיבים מפוקפקת ביותר! שומן צמחי מוקשה וחומרים משמרים מככבים בכל פעם שזה מגיע לפופקורן מהמיקרו, מומלץ להכין פופקורן טבעי
  6. בשר – נושא שנוי במחלוקת הוא הבשר שמגיע מתעשיות הבשר. הבשר שנמכר הוא בדרך כלל בשר מלא בהורמונים, נמוך בערכים תזונתיים וקשה מאוד לעיכול. אם אתם קונים בשר אז חשוב לרכוש בשר ממרעה חופשי, גם בגלל ההתעללות הענקית שבעלי החיים עוברים וגם בגלל העובדה שהבשר היוצא מתעשיות הבשר הוא לא איכותי ונמוך בערכים תזונתיים לעומת בשר ממרעה חופשי.
  7. מרגרינה – אנשים רבים עדיין משתמשים במרגרינה, הרעיון המרכזי של המרגרינה היה לעודד אנשים לצרוך אותה במקום חמאה כי היא זולה יותר ומכילה פחות שומן רווי. לצערנו, שומן טרנס הוא השומן המרכזי שמשומש במרגרינה והוא חמור יותר ולא בריא מחמאה פי כמה וכמה. אופציה מעולה במקום חמאה הינה חמאת גהיי אורגנית או שמן קוקוס מכבישה קרה.
  8. שרימפס – שרימפס מכיל חומר משמר, בלעדיו השרימפס היה מתקלקל מהר מאוד. בריכות שרימפס מלאות בחומרים מלאכותיים, רובם ידועים בקשר שלהם עם בעיות קשר וריכוז ובעיות הורמונליות. הבריכות מכילות כימיקליים מאוד לא בריאים למערכת העיכול ולאדם.
  9. שמן צמחי – כן, אפילו שמן זית, מאוד לא בריא לנו. כשזה מגיע לשמנים השומן היחיד שכדאי לנו לצרוך הוא שומן ממקורות טבעיים שלא עבר תהליך של עיבוד ונמצא במקור באוכל שלנו (כמו אבוקדו לדוגמא). מאחר וקיים יחס שגוי ולא מאוזן בחומצות השומן בשמנים הצמחיים המעובדים – הם מזיקים מאוד לגוף שלנו.
  10. מלח שולחן – כמו השמן הצמחי, גם בגלל חוסר איזון כדאי לנו להוציא את מלח השולחן מהמשווה – מלח שולחן מכיל אך ורק נתרן טהור – ללא שום מינרל אחר מסביב שיאזן אותו. צריכת נתרן בלבד שלא עטופה בעוד מינרלים מזיקה מאוד לגוף והיא הגורם המרכזי לבעיות לחץ דם גבוה. אופציה מעולה היא לצרוך מלח אטלנטי או מלח טבעי.
  11. ממתיקים מלאכותיים – גם הטבעיים, מזיקים לנו מאוד. ממתיקים מלאכותיים מוציאים את פלורת המעיים שלנו מאיזון ויכולים לגרום לשלל בעיות
  12. חלב דל שומן – חלב בפני עצמו מזיק מאוד לגוף האדם, אך חלב דל שומן בכלל. חלב דל שומן הוא חלב שעבר תהליך ניקוי מהערכים התזונתיים שלו
  13. חלב – כיום, החלב מכיל שלל הורמונים ואנטיביוטיקות שונות. מעבר לכך שחלב גורם לבריחת סידן מהעצמות ושלל בעיות נוספות שעליהם אתם יכולים לקרוא כאן לעומק
  14. סייטן – סייטן הינו גלוטן טהור שמהווה תחליף לבשר בקרב הצמחונים והטבעונים. סייטן מאוד קשה לעיכול ומכיל כמויות גבוהות מאוד של גליפוסייט (שעליו כתבתי למעלה) חשוב מאוד להימנע מסייטן כליל, אין בו שום ערך תזונתי והוא מזיק מאוד לגוף.
  15. משקאות אנרגיה "טבעיים" – ישנם משקאות אנרגיה טבעיים הנמכרים בחנויות טבע ונחשבים לבריאים. אך בעצם הם ממש לא. המשקאות הללו מכילים כמות מופרזת של קפאין וסוכר, יכולים לגרום לשלל תופעות לווי כמו כאבי ראש ועלייה במשקל לאורך זמן. יחד עם זאת הם יכולים להשפיע על מערכת העיכול לרעה ולגרום לתופעות לוואי לא נעימות גם שם.
  16. סירופ אגבה, מייפל, סילאן וכו'כל הסירופים הללו, הם בסופו של דבר סוכר טהור. על מנת להצליח לקבל את שלל הערכים התזונתיים עלינו לאכול את הפרי בשלמותו ולא לבודד רק את הסוכר שמתוכו, כאשר אוכלים אחד מהסירופים האלו, הגוף מקבל אותם באותה צורה שהוא היה מקבל סוכר.
  17. אוכל שרוף או מבושל מידי – חשוב לא לבשל את המזון יותר מידי על מנת שישמור את ערכיו התזונתיים. בשר שרוף או מבושל על יתר על המידה נפגע מבחינת פרופיל חלבוני.
  18. קפה ירוק – לקפה ירוק יש תכונה של האצת חילוף חומרים בגוף, ספורטאים רבים משתמשים בו על מנת לרדת במשקל ולשמור על רמה גבוהה של אנרגיה, אך בניגוד למיתוס, כמו לקפה רגיל, יותר מידי ממנו ישפיע בצורה שלילית על הגוף.
  19. תותים לא אורגניים – בין הפירות המרוססים ביותר – הם התותים. לכן חשוב לצרוך אך ורק תותים אורגניים.
  20. קטניות משימורים – לדוגמא, שעועית או חומוס, כאשר הם באים בצורה במשומרת שלהם הם מכילים מגוון רחב של רעלים וחומרים משמרים. יחד עם זאת, השימורים עוברים חימום ועיקור כדי למנוע זיהום בפחיות שימורים, ולכן הם מגיעים מדוללים בערכים תזונתיים מראש. קיימת אופציה אחרת היום שהיא לקנות אותם אורגניים ובשקיות וואקום. הם נשמרות פחות זמן אבל הם הרבה יותר בריאים ומכילים ערכים תזונתיים.

לסיכום

אין מה לעשות, ולא ניתן להימנע מהם במאה אחוז, אך חשוב לצרוך אוכל לא מעובד ולא מתועש. לבשל בעצמכם ואם יש אפשרות אפילו לגדל! לצערנו זה לא כל כך פשוט אך אפשרי. בכל מקום קיימים רעלים ומזיקים בעיקר באוכל שמגיע ארוז מראש.


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *