אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

לשמן קוקוס איכותי יש תכונות רבות ומגוונות, בין אם זה חיזוק השיער והציפורניים עד לטיפול בבעיות במערכת העיכול, לשמן הקוקוס יש יכולות מדהימות לכל הקשור לאורך חיים בריא. במאמר הבא אשתדל לצרף כמה שיותר סיבות והסברים ממאמרים ומחקרים שאספתי וקראתי כדי להסביר איך כל מרכיב בשמן הקוקוס עוזר בדרכיו השונות.

 

סגולותיו של שמן הקוקוס

  • שמן קוקוס לשיער בריא – השמן שומש לאורך שנים ארוכות בתרבויות שונות על מנת לרכך ולעצב את השיער, לשמור עליו בפני מפגעים ולהעשיר אותו במינרלים אשר שומרים על איכותה של השיערה. יש אנשים אשר שמים אותו ישירות על הקרקפת על מנת לטפל בקשקשים.
  • נפש – הריכוז הגבוה של שומן קל לעיכול וחיוני לנו בשמן הקוקוס הוא אדיר! למעשה, יותר מ50 אחוזים מחומצות השומן אשר השמן מכיל הינה חומצת השומן הלאורית, אשר עוזרת לשמור על עירנות חדות ויש לה חשיבות רבה אצל אמהות מניקות.
  • איזון הורמונלי – כאשר הגוף משיג חומצות שומן זמינות ושמישות בנצילות גבוהה, הוא יודע איך להשתמש בהם על מנת ליצור הורמונים וליצור איזון ורוגע מנטלי. מאחר וההורמונים בגוף שלנו עשויים משומן, כאשר אנחנו מזינים את הגוף בשומן "בריא" הגוף שלנו מנצל זאת ביעילות בשלל דרכים. ישנם מגוון רחב של חומצות שומן ואורכי שרשראות שונים, לא כולם טובים לנו ויש סוגים שעושים נזק, צריך לשמור על אכילת שומן מאוזנת, לכן חשוב לדעת מאיזה מקור השומן מגיע!
  • טיפול בקנדידה ובחיידקים "רעים" במעיים – החומצה הקפרילית ששמן הקוקוס מכיל ידועה בתכונות האנטיבקטריאליות הרבות שלה. החומצה עוזרת להיפתר מהקנדידה ומחיידקים לא רצויים אחרים ולכן חשוב להכניס את השמן לתפריט קנדידה ובכלל, לחיי היום יום.

חשוב לזכור שנמכרים כיום כמה סוגים של שמן קוקוס. על מנת לשמור על תכונותיו יש לחפש "שמן קוקוס בכבישה קרה לא מזוכך" זאת אומרת – שמן שלא עבר של תהליך חימום והרס של חומצות השומן החיוניות בו, ושל ערכיו התזונתיים, מחירו לקילו אמור להיות בין 50-70 שקלים.

רשימת הערכים התזונתיים בשמן קוקוס

במאה גרם יש

862 קלוריות

87 גרם שומן רווי

1.8 גרם שומן בלתי רווי

6 חומצות שומן חד-רוויות

איזה חומצות שומן שמן קוקוס מכיל?

רוב חומצות השומן בשמן קוקוס הינן רוויות אך מסוג שמקרא MCFAs (Medium Chain Triglycerides) חומצות שומן בנוניות-שרשרת הן חומצות שומן אשר חיוניות לגוף.

חומצה לאורית – כ40% מסך חומצות השומן בשמן הקוקוס. מה שהופך את השמן למקור הטוב ביותר לחומצה לאורית. הגוף ממיר את החומצה אל monolaurin (מונולאורין), הרכב אשר חיוני מאוד לתפקוד מערכת החיסון של הגוף.

חומצה קפרילית – ידוע ביכולות האנטיבקטריאליות ואנטימיקרוביות שלה. בשימוש חיצוני טובה לשימוש נגד פטריות/חיטוי פצעים. באכילה היא טובה לחיסול קנדידה ולאיזון פלורת המעיים.

חומצה קפרית – כמו החומצה הלאורית, הגוף ממיר את החומצה הזו לmonocaprin  (מונוקאפרין), מה שעוזר למערכת החיסונית של הגוף לתפקד כראוי.

 

מה הן חומצות שומן בינוניות שרשרת ולמה הן טובות?

רוב חומצות השומן שאנו צורכים הינן חומצות שומן ארוכות והגוף צריך לפרק אותן על מנת להשתמש בהן לצרכיו. כאשר חומצות השומן מגיעות כמו שהן מגיעות בצורה "בינונית" הגוף יודע לנצל את המיטב מהן מבלי להתאמץ יותר מידי. מה שאומר שהוא לא נוטה לאגור אותן לעומת חומצות שומן אשר קשות יותר לספיגה ועיכול, אלא מנצל את הזמינות הגבוהה שלהם לשימושים מיידיים.

מה שנותן יתרון לאנשים הסובלים מבעיות עיכול ומחוסר אנזימים ורוצים לשמור על כמויות שומן מספקות בגוף, העיכול של שמן הקוקוס קל מאוד והספיגה שלו גבוהה מאוד, גם אצל אנשים אשר סובלים מבעיות עיכול כאלו ואחרות.

מחקרים שונים מצביעים על העלאת הכוסוטרול מסוג LDL בדם אצל אנשים שונים בצריכה מופרזת של שמן קוקוס (מעל 50 גרם ביום)


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *