אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כולנו שמענו על סגולות האבוקדו. הפרי השומני המדהים המכיל בתוכו מגוון רחב של חומצות שומן ונוטריאנטים חיוניים לגוף שלנו. למרות אחוז השומן הגבוה בתוכו, אם כבר קראתם חלק מהתוכן באתר, למדתם כי אכילה נכונה של שומן בריא יכולה לשמור עלינו מפני מחלות לב, כולסטרול השמנה ואפילו סכרת.

avocado-on-a-dark-wood-background_1205-769-300x200 שמן אבוקדו - Avocado oil
אבוקדו

אז אם אבוקדו כל כך בריא לנו, למה שלא נשתמש בשמן שלו? שמן אבוקדו, המיוצר בכבישה קרה שלא פוגעת בחומצות השומן שבו, הינו השמן הבריא והנעלה ביותר ביחס לשמנים צמחיים אחרים. השמן מיוצר באמצעות טחינה וכבישה של הפירות בשלמותם.

חשוב לזכור כי הדרך הטובה ביותר לצרוך שומן היא בצורה הטבעית בה הוא מגיע. ולכן, אכילת אבוקדו בשלמותו בריאה יותר מצריכה של השמן המופק ממנו.

האם ולמה שמן אבוקדו בריא לנו?

שמן שמיוצר בדרך הנכונה (כבישה איטית, קרה) יכיל חומצות שומן חיוניות מאוד לגוף האדם. שרשראות שומן מסוג: חומצה אלואיטית, וחומצות שומן בינוניות שרשרת שהגוף זקוק להן. מה שמיוחד בשמן האבוקדו הוא, שבניגוד לשמנים אחרים שמן האבוקדו מומלץ לבישול כי הוא יכול לעמוד בלי להישרף בטמפרטורות גבוהות. למרות, שתמיד עדיף להימנע מחימום של שמנים על מנת לשמור על חומצות השומן בשלמותם.

שמן האבוקדו בשימוש חיצוני בסגולותיו החיוביות על אזורים אשר נגועים באקזמה ואסתמה של העור (פסוריאזיס). מריחה ממושכת של השמן על האזורים יכולה להביא להקלה מיידית בגירוי ואפילו לריפוי איטי של האזור.

יחד עם זאת, הוספת השמן לסלטים תעלה משמעותית את רמת הספיגה של הנוטריאנטים השונים בירקות בסלט. ויטמינים שונים הנספגים בעזרת שומן יספגו בצורה טובה יותר בעזרת שמן האבוקדו.

דעתי האישית על שמן אבוקדו ושמנים מן הצומח בכלל:

כפי שציינתי במעלי המאמר, צריכה של שמן האבוקדו איננה בריאה כמו אכילה ישירה של הפרי עצמו. באופן אישי, אני נגד אכילת שומן צמחי בכמויות גדולות מידי מכל סוג שהוא. ניתן לראות היום אנשים הסובלים ממחלות דלקתיות, כמו פסוריאזיס, סבוריאה ואפילו כאבי מפרקים ואלרגיות למינהן. האלרגיות והריגשויות השונות נובעות בעיקר מתזונה לקויה, כמויות גבוהות של שומנים מעובדים שהגוף איננו יודע איך להשתמש בהם, יחסים לא נכונים של אומגה 3 אל 6 וכו'. אם אתם מעוניינים לקרוא בהרחבה על כל הנושאים הללו אתם מוזמנים להשתמש בשורת החיפוש ולמצוא עוד הרבה מידע.

בדרך כלל אכילה של אבוקדו בודד תספק את כמות השומן הרצויה לאותו היום.

 

 

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *