אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

יש המון דרכים בחוץ על "איך לרדת במשקל מהר", רובם מדברים בעיקר על דיאטה וספורט. אז נכון, לדיאטה נכונה ספורט קשר ישיר לשומן הבטני שאתם מתקשים כל כך לשרוף, אבל קיימות עוד מגוון סיבות שונות שאולי מונעות ממכם להיפטר מהשומן ואתם לא יודעים על כך!

girl-measuring-waist_1398-35-300x200 איך לשרוף ולהיפטר מהשומן הבטני - ולמה זה כל כך חשוב?
שומן בטני – סוג השומן הכי לא בריא

 

אם יש סוג שומן שראוי וחובה לדאוג שלא יצטבר הוא השומן הבטני. ידוע כסוג השומן הכי מסוכן, וגורם המחלות הכי גדול. שומן שידוע שקשור להצטברות השומן הבטני הוא שומן אשר מצטבר באזור הקרביים – שומן עמוק מאוד באזור הבטן שנוטה להצטבר סביב איבריים חיוניים, ומעלה את הסיכוי לחלות במגוון מחלות כמו מחלות לב, סוכרת ועוד הרבה אחרים. שומן בטני הוא הגורם מספר 6 בעולם לתמותה בעולם!

בנוסף על כך חשוב לדעת מה הן הבעיות להן אנשים בעלי משקל יתר חשופים:

  • סוכרת מסוג 2
  • שבץ ובעיות לב
  • בעיות בחילוף החומרים בגוף
  • סוגים שונים של סרטן
  • דילול עצמות
  • מחלות כיס המרה
  • כבד שומני
  • סיבוכים בהריון

למזלנו היום יש מגוון דרכים, דיאטות והסברים מדויקים ברחבי האינטרנט בתחום, שיעזרו לכם לדעת בדיוק איך להיפטר מהשומן העיקש בבטן. אז על מנת לשמור על אורך חיים בריא ורזה, אני כותב בשבילכם את המאמר הבא.

מקורות

איך ולמה שומן בטני מצטבר אצל רוב האנשים?

אם את או אתה משתתפים בסטטיסטיקה היבשה של האוכלוסיה המערבית הבוגרת, אתם יודעים שכיום הרבה מאוד ילדים ומבוגרים סובלים מעודף משקל. ושהשומן הכי עקשן להסרה הוא השומן הבטני. לא משנה מה אתם עושים, הוא פשוט לא נעלם!

האמת, הרבה מאוד אנשים שנמצאים בדיאטות מעולות ורואים תוצאות, מתקשים להסיר את השומן הזה ספציפית, הוא השומן שנשרף אחרון, והכי קשה לשרוף אותו! הגוף רואה בשומן הבטני בתור מאגר לעת צרה, ולכן קל לו לשרוף שומן בידיים וברגליים לדוגמא לפני שהוא שולח פקודה לשרוף את השומן הבטני. בדיאטה המערבית, השומן הבטני ניזון בעיקר מכמה דברים עיקריים שחשוב להוציא מהתזונה לגמרי, בנוסף על כך, קיימים גם גורמים מערביים כמו לחץ שמשפיעים על הצטברות השומן באזור.

  • אוכל משומר ומלא בשומן צמחי מעובד – אכילת אוכל מעובד וזול הוא הגורם העיקרי להצטברות שומן בטני. השומן הצמחי והפחמימות הריקות מצטברים בקלות באזורים הקשים להסרה. האוכל לא מכיל ערכים תזונתיים מעבר לקלוריות ריקות (קלוריות שאינן מזינות את הגוף בשום צורה אחרת, כמו ויטמינים או מינרלים למשל, אלא רק נותנות לו אנרגיה רגעית ולא יתרון אחר) התרחקו לחלוטין מחטיפים, עוגיות, אוכל משומר, אוכל במסעדות גלוטן סוכר ועוד סוגי הפחמימות הריקות. הקפידו כשאתם יוצאים לבלות לאכול אוכל טבעי ולא משומר, התרחקו מלחם ממסעדות כי הוא בדרך כלל זול ביותר ולא מכיל בתוכו שום דבר חוץ מקלוריות.
  • עלייה בסטרס – בעקבות השינויים של בעולם המערבי, ניתן לראות עלייה משמעותית ברמות הלחץ שאנשים חווים בחיי היום יום. מעבר לעלייה הורמון הקורטיסול – הורמון הלחץ בגוף, אשר גורם להצטברות שומנים באזור הבטן והצדדים, ניתן לראות גם עלייה במשקל בעקבות אכילה רגשית. שימו לב אם אתם אוכלים כשאתם רעבים או כשאתם אוכלים מתוך לחץ.
  • באוכלוסיות שונות בקהילה, קיים קושי רב בקניית מצרכים בריאים אשר נחשבים בדרך כלל ליקרים יותר. אותה אוכלוסיה מתפתה וקונה בדרך כלל אוכל מוכן מראש בחימום במיקרוגל ואוכל מעובד, אותו אוכל, מעבר לכך שהוא מכיל בתוכו רעלים רבים ביותר (מה ששוב, גורם לעלייה דרסטית בהורמון הלחץ ולעלייה במשקל) מזיק ביותר לגוף ולא מהווה כמעט שום ערך תזונתי. חשוב לא להתפתות ולקנות אוכל מעובד במחשבה שהוא יותר זול. גם אוכל בריא יכול להיות זול, פירות ירקות קטניות ודגנים מלאים הם אבני דרך בסיסיות שניתן לחיות עליהם ללא צורך בקניית אוכל מהיר ומעובד. כבדו את הגוף שלכם והוא יכבד אתכם חזרה במראה.
  • מובן מאליו לציין, אך חשוב מאוד לשמור על כושר, להתאמן באופן קבוע ולשמור על חיים פעילים.

למה שומן בטני מסוכן?

השומן, כפי שצוין למעלה, הינו שומן שמקיף את האיברים החיוניים בגוף. הוא מקיף את הלב, הכבד, המעיים, הכליות ועוד איברים רבים אשר חשובים לתפקוד תקין של הגוף. הוא השומן שהכי חשוב להיפטר ממנו ולשרוף אותו על מנת לשמור על אורך חיים בריא, כי מעבר לחוסר אסטתיקה, הוא מאוד מסוכן. האמת ששומן נחשב לאיבר בפני עצמו, והוא משחרר לדם חומרים אשר גורמים לשינויים ברמות ההורמונים בגוף!

כאשר שומן מצטבר באזורים חיוניים בגוף, קל מאוד לחוות עלייה בשומנים בדם מאחר והוא קרוב מאוד לכלי דם עיקריים בגוף. הבעיה כמובן יכולה לגרום להיצרות עורקים, ואפילו סתימתם, סכנה ממשית להתקפי לב ושבץ.

קיימים שלושה הורמונים עיקריים בגוף שאחראיים על הצטברות השומן הבטני. קורטיסול – הורמון הלחץ, לפטין וגרלין. הנה כמה סיבות שאותם הורמונים משוחררים וגורמים לבטן שלכם לגדול –

  • אינסולין, ההורמון אשר משוחרר בדם כאשר אנחנו צורכים פחמימות, לוקח סוכר מתוך הדם ומביא אותו ישר אל התאים על מנת להשתמש בו לצורך אנרגיה. כאשר יותר מידי סוכר נשאר בדם, הוא מצטבר בעיקר בתור שומן בטני אך גם באזורים השונים בגוף.
  • גרלין ולפטין, ההורמונים אשר שולטים ברעב שלכם, כאשר אוכלים אוכל בעל פחמימות ריקות, אין ספק שהגוף לא ירגיש תחושת שובע, ולכן הגוף ממשיך לשדר תחושת רעב מתמדת עד שהוא מקבל את כל הערכים התזונתיים להם הוא זקוק. הקפידו לאכול אוכל עם ערכים תזונתיים גבוהיים אשר גורמים לתחושת שובע, כמו אורז מלא, חזה עוף וירקות לדוגמא!
  • קורטיסול – אין ספק שההורמון הזה מככב בבעיות הרבות הנגרמות בעקבות התזונה ואורך החיים המערבי. הוא עולה יותר ויותר בשנים האחרונות בגלל חשיפה ללחץ בעבודה ובחיי היום יום, חשיפה לרעלים, הדברה, ריסוס וחשיפה לתרופות קונבנציונליות.
זה מובן מאליו בקרב החוקרים שאותם הורמונים הם אלו אשר גורמים לרצון לאכול ולעלייה במשקל ולכן חשוב מאוד לנהל אורך חיים פחות לחוץ, להימנע מאכילה רגשית ולאכול אוכל מזין על מנת להרגיש תחושת שובע בגוף. 

אז כעת, הגענו למרכז המאמר. נלמד את כל הדרכים העיקריות בהם אתם יכולים לשרוף את השומן העיקש בבטן ובצדדים ולהגיע לבטן השטוחה והחלומית שאתם כל כך רוצים

איך להיפטר מהשומן בבטן

  • אכילת מזון מלא, לא מעובד בעל ערכים תזונתיים גבוהיים – אשר יגרמו לתחושת שובע, מאחר והם מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים לאורך זמן. זמן ההתפרקות של האוכל בגוף לעומת אוכל מעובד הוא איטי יותר, מה שיביא לעלייה איטית של הסוכר בדם וניצול מיטבי של הסוכר בדם על ידי הורמון האינסולין. אל תפחדו מפירות, אכלו אותם בצורה מתונה, פירות עדיפים מחטיפים והם מכילים בתוכם המון ויטמינים מינרלים וסיבים שיועילו במסע שלכם בשריפת השומן הבטני.
  • התרחקו ממשקאות ממותקים, דגנים ריקים וסוכר – אם אתם מעוניינים לשרוף את השומן העיקש אין ברירה אלא להימנע ממזונות אשר מכילים בתוכם לא יותר מאשר סוכר טהור! משקאות אלכוהולים, בירה, חיטה לבנה וריקה וחטיפים הם הדברים שאתם צריכים להתרחק מהם לחלוטין. אכילת אותם מאכלים רק גורמת לקפיצה דרסטית בסוכר בדם, מה שגורם להצטברות הסוכר בתור שומן בבטן.
  • אכלו בצורה חכמה יותר – לעסו את המזון שאתם אוכלים ואכלו לא יותר, תהיו ערניים לכל מה שאתם מכניסים לפה ותקציבו לעצמכם קלוריות יומיות בהתאם למשקל גוף שלכם ולמשקל שאתם רוצים להגיע אליו. אל תפחדו משומנים בריאים, אכילת שומנים לא תעשה אתכם שמנים, אכילת יותר קלוריות ממה שאתם צריכים ביום תעשה אתכם שמנים. לכן, הקפידו לצרוך שומן בריא ממגוון מקורות כמו: אבוקדו, אגוזים, סלמון ועוד. הימנעו לחלוטין משומן צמחי בכל צורותיו המעובדות והקפידו להשיג שומן כפי שהטבע התכוון. אכילת שומן תביא לתחושת שובע לאורך זמן בגלל הפירוק האיטי של השומן במערכת העיכול.
  • הימנעו מאכילה רגשית – במידה ואתם סובלים מאכילה רגשית, טפלו זאת באמצעות דרכים טבעיות וביקור אצל מטפל מומחה. מצאו דרכים טובות יותר להתמודד עם הלחץ של חיי היום יום.
  • הימנעו הירידה מהירה במשקל –  אכלו אוכל בריא ועשו ספורט, שני הדברים יביאו אתכם למטרה לאט לאט, ירידה מהירה במשקל היא מתכון לאסון ואנשים שיורדים מהר במשקל בדרך כלל עולים הכל בחזרה.
  • אימוני אינטרבלים עוצמתיים – או בשמם באנגלית HIIT, הינם אימוני אירובי עוצמתיים ביותר שיביאו את הגוף שלכם אל הקצה ויכריחו אותו לשרוף את השומן העיקש. האימונים הם הטרנד הנחשב ביותר כרגע (לפחות בכתיבת המאמר ב-2018) ולכן ניתן לראות הרבה מאוד קבוצות וחוגים בחדרי כושר אשר מציעים את סוג האימון הזה. אימון אינטרבליים קיצוני ועוצמתי שמביא את הגוף למצב "קיצון" הוא סוג האימון ששורף הכי הרבה שומן, במקביל, רמת הכושר שלכם תעלה משמעותית וזה יגרום לכם להרגיש נהדר.
  • שינויים בחיי היום יום שלכם על מנת להביא למצב של רגיעה והורדה בקורטיסול – הורמון הלחץ אשר גורם להצטברות שומן בטני
  • שינה מספקת – חוסר בשינה קשור ישירות לעלייה והצטברות שומן בטני בגוף.
  • הוסיפו צמחים לתבלינים לתזונה שמאיצים חילוף חומרים כמו: שמן פלפל שחור, קפה ירוק ואצה בשם וואקאמה. שלושת הדברים הללו הוכחו בתור משדרגים חילוף חומרים ומייעלים את זרם הדם בגוף. הם אומנם לא תרופות פלא אבל הדבר יעזור לכם להגיע לירידה במשקל קצת יותר מהר.
  • תרגילי כוח לשרירי הבטן בצורה קבועה – תרגילי כוח לשרירי הבטן יכולים לעזור לעצב את שרירי הבטן ולהביא למצב של ירידת היקפים באזור הבטן, מעבר לכך שעוד ספורט = עוד ירידה במשקל, חשוב מאוד לשמור גם על מסת שרירי בריאה ביחד עם תרגילי האירובי שאתם תבצעו. מסת שריר גדולה יותר שורפת יותר קלוריות מאשר אדם עם מסת שריר נמוכה יותר, ולכן שרירים גדולים פועלים כמו מפעל לשריפת שומן 24 שעות ביממה!
  • אימונים על בטן ריקה – לאימונים על בטן ריקה יש יתרונות רבים – בבוקר, הגוף סיים את מאגרי הסוכר שלו במהלך השינה, ולכן שאתם מתחילים להתאמן על בטן ריקה הגוף שורף שומן ישר וחוסך לכם זמן יקר. השיטה הזו מקובלת בשנים האחרונות וצוברת תאוצה, אבל חשוב להתחיל אותה לאט לאט על מנת לא להכניס את הגוף למצב קיצון ולגרום נזק ולהיפצע.

לסיכום

השמנת יתר נהיית נפוצה יותר ויותר בעיקר בגלל העובדה שהעולם המערבי מלא במזון מעובד, לחץ ואורך חיים שלא עושה טוב להיקפים שלנו, אך ניתן להילחם בזה. הקפידו לשמור על אורך חיים רגוע, ספורט באופן קבוע, ואימוני אינטרבליים עוצמתיים על מנת לשמור על מסת שריר בריאה וגם להגיע למצב של בטן שטוחה! זה אומנם נשמע כמו שינוי דרסטי, אבל חשוב להבין כי שמירה על אורך חיים בריא חשובה יותר מכל דבר אחר.


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *