אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

אין ספק כי היום ניתן להשיג מגוון מזונות מגוונים ובריאים כדי להשלים מגוון חוסרים שונים. ידוע כי האיברים השונים בגוף האדם מזדקנים בצורה די קבועה, אך אם פועלים נכון, המוח יכול להישאר חד עד יומו האחרון של הגוף. באמצעות תזונה נכונה, כושר, עשייה, קריאה, וכל פעולה שמעודדת פעילות מוחית גבוהה תביא למוח בריא וחד. במאמר הבא אכתוב רשימה של מאכלים אשר תורמים רבות לבריאות המוח.

מקור: https://www.webmd.com/diet/features/eat-smart-healthier-brain#1

  • אוכמניות – אוכמניות נחקרו רבות במחקרים שונים. מחקר שנעשה סביב האוכמניות הראה כי אצל בעלי חיים אכילת אוכמניות הגנה משמעותית מפני מחלות שונות כמו לאלצהיימר ודימנציה, מחקרים הראו שאוכמניות שיפרו משמעותית את היכולות המוטוריות והזיכרון אצל עכברי מעבדה. לאוכמניות קפואות אותן השפעה כמו הרגילות, לכן, מומלץ לחסוך בכסף ולקנות אוכמניות קפואות ולא טריות.
  • סלמון – זה לא סוד שסלמון מכיל כמויות רבות של אומגה – 3. כיום, מאוד קשה להשיג אומגה 3 בצורה מספקת, מאחר ורוב האוכל מתחמצן או מכיל רעלים שונים יחד עם האומגה 3. אומגה 3 דרושה לתפקוד המוח. שימו לב שכיום קיימות מתכות שונות בדגים ולכן יש סכנה באכילתם. הקפידו לאכול רק דגים אשר ידועים שאין בהם הרבה כספית, ולא מבריכות גידול.
  • אבוקדו קוקוס ואגוזים – יחד עם סלמון, אכילה בריאה של מגוון שומנים חשובה לבריאות המוח. הקפידו לצרוך מגוון אגוזים טריים (רצוי עם קליפה ולפצח אותם לבד) ואבוקדו, שניהם מכילים מגוון רחב של חומצות שומן חיוניות. השמן קוקוס, בפני עצמו, מכיל חומצות שומן אשר פעולות ממש כמו "דלק" למוח.
  • רימון – מיץ הרימון עשיר במינרלים רבים אשר אחראיים לצפקוד תקין של הפעולות השונות במוח. חוסר במינרלים יכול להביא למגוון רחב של בעיות. פסיכיאטרים שונים טוענים כי חוסר במינרלים כיום הוא הסיבה העיקרית לתסמונות שונות כמו קשב וריכוז (ADHD) אצל ילדים! ולכן, חשוב לצרוך מגוון רחב של פירות וירקות כדי לקבל את כל המינרלים החשובים לנו.
  • שוקולד – שוקולד אמיתי, שעשוי מקקאו נא, מכיל חומצות שומן מגוונות וממריץ את זרם הדם.
  • מגוון פירות וירקות – מינרלים היא מילת המפתח. אכילה מגוון של מגוון פירות וירקות (וכמה שיותר!) מעבר לכך שתעזור לכם לפעילות מעיים תקינה ותעודד את אוכלוסיות החיידקים הטובה במעיים לשגשג, תביא לכך שמגוון רחב של ויטמינים ומינרלים שכל כך חשובים לבריאו תקינה של המוח

לסיכום

אכילה מגוונת של חומצות שומן שונות ומינרלים שונים הינה קריטית לבריאות המוח. אם אתם מחפשים דרך להרגיש מנטלית צעירים חשוב מאוד לבצע זאת דרך תזונה בריאה ומגוונת. בימים האלו חסרים לנו ולילדים שלנו מגוון רחב של מינרלים שונים. אכילת סוכרים רבים גורמת למינרלים "לברוח" מהמוח, המוח מתבסס על אנרגיה מהסוכר ולא על מקורות אחרים. יש עלייה חדשה במגוון מחלות הקשורות לפעילות מוחית. בין אם זה בעיות קשר וריכוז עד אלצהיימר. רוב הפסיכיאטרים היו טוענים כי קיים קשר ישיר בין רמות המינרלים שאנו צורכים לבין הפעילות המוחית שלנו. במידה ולא נשיג את רמות המינרלים המספקות לנו, אנו חשופים למגוון בעיות. לכן, חשוב לצרוך מגוון רחב של פירות וירקות בצורות שונות. הצורה הטובה ביותר לצרוך ירקות הינה במיצים ירוקים. כאשר התא "נשבר" ונחשפים כל הנוטריינטים מתוך התא. זוהי הצורה הטובה ביותר להגיע את ערכיו התזונתיים האמיתיים.

יחד עם זאת, אכילה נכונה של מגוון חומצות שומן חיונית לגופינו. הקפידו לצרוך שומנים ממקור בריא ולא שומנים כמו שמן קנולה ואפילו שמן זית! שלאחרונה נחקר והראה כי רמות האומגה 3 לעומת 6 שלו מסוכנות לגופינו. שמן מאוד מומלת לשימוש הינו שמן קוקוס או חמאת גהיי אורגנית ממרעה חופשי.

הקפידו לאמן את המוח. פתרו תשבצים, בלו עם המשפחה, קראו ספר, צאו לבלות, ותהיו כמה שיותר פעילים. כושר מנטלי חשוב מאוד בדיוק כמו כושר פיזי, המוח הוא שריר והוא פועל על אותו עיקרון ששריר עובד, לכן חשוב מאוד לדאוג לשמוש על המוח במאמץ תמידי!

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *