אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

קוורצטין הינו פיטוכימיקל אשר נמצא בכמויות גבוהות בעיקר בבצל ובחלק מהירקות והפירות. מחקרים רלוונטים עדכניים טוענים כי הקוורצטין משמש כנוגד חימצון ומנטרל רדיקלים חופשיים. 

בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה חמורה בזיהומים, ריסוסים ורעלנים שמקיפים אותנו מכל עבר. אותם מזהמים פוגעים בנו בדרך בלתי הפיכה ובסופו של דבר, מזרזים את קצב ההזדקנות שלנו. מעבר לכך שחשוב לדאוג לצרוך מגוון רחב של נוטריאנטים על מנת לתת לגוף את כל הכלים להתמודד עם אותם רעלנים, תיסוף חיצוני של חומרים שונים יכול לעזור ולתת מענה למגוון רחב של בעיות.

onion_1284-785-300x300 קוורצטין - אנטי דלקתי ועוזר לאלרגיות
בצל מכיל כמויות גבוהות של קוורצטין

למה כדאי לקחת קוורצטין?

כפי שציינתי בכותרת, לקוורצטין יש השפעה אנטי דלקתית נהדרת על הגוף. כך למשל, אנשים הסובלים מכאבי מפרקים, כאבי ראש או כל בעיה הנובעת מאלרגיות שונות, קוורצטין יכול לפעול ביעילות ולהקל על מערכת החיסון שעובדת שעות נוספות. תיסוף חיצוני של קוורצטין יכול להקל על ההתעסקות בבישול ובצריכת בצל. מה שגם, בצל מבושל מכיל כמויות מזעריות של קוורצטין לעומת בצל חי, ובנינו, לא פרקטי לאכול כמויות של בצל ובטח שלא בצל חי.

מניעת סרטן! – זה אומנם נשמע קצת מופרך, אבל לקוורצטין יש השפעה ישירה על לחימה בחלוקת תאים סרטניים. מאחר ולקוורצטין יש פעולות אנטי דלקתיות, וגידול תאים סרטניים הינה פעולה דלקתית, לקוורצטין יש יכולות להאט ולמנוע במידה מסוימת היווצרות של גידול סרטני.

הקלה על אקזמה ואסטמה של העור (פסוריאזיס) – כמעט 10 אחוז מהאוכלוסיה סובלים מבעיות עור כאלו ואחרות. לאחרונה צצים מחקרים רבים המקשרים בין בעיות עור לבין אלרגיות שונות ולתסמונת המעי הדליף. קוורצטין יכול להקל על מערכת החיסון ה"דלקתית" ובכך להפחית את תופעות הלוואי של בעיות העור. אין ספק כי אנשים בעלי בעיות עור, לפעמים שמים לב להחמרה או החרפה של הבעיות בעקבות מאכלים שונים אשר גורמים לבעיות להחמיר.

מוריד בסיכוי לחלות במחלות לב – קוורצטין נלחם באופן ישיר ברמות הכולוסטרול בדם ולכן הוא מסוגל להילחם ישירות בבעיות לב הנובעות מכולוסטרול ושומן בדם גבוה.

מקורות טבעיים לקוורצטין

עכשיו כשאנחנו יודעים את היכולות של הקוורצטין כזה מגיע למערכת החיסונית שלנו, חשוב לדעת מאיפה ניתן להשיג אותו מהטבע. הרבה מאוד אנשים מעדיפים להשיג את ה"תוספים" שלהם בצורה טבעית, ובצדק. בסופו של דבר, מה שטוב לנו נמצא בטבע. מעבר לכך שקוורצטין נמצא בבצל בשפע, קיימים עוד ועוד מאכלים שונים ומקורות מעולים שמהם אפשר להשיג קוורצטין.

  • פול, שעועית ועדשים
  • שמן זית
  • בצל אדום חי
  • אספרגוס
  • כוסמת
  • אוכמניות
  • קקאו
  • פירות הדר
  • ירקות ירוקים כמו קייל
  • עגבניות
  • יין אדום
  • תפוחים ופלפלים אדומים.

תופעות לוואי של תיסוף קוורצטין?

בגלל שניתן להשיג קוורצטין בשפע בטבע, קשה מאוד להגיע לכמויות שיכולות להיות מסוכנות לגוף. עם זאת, חשוב לזכור כי הכמות המספיקה לגוף היא 500 מיליגרם, אין צורך בלצרוך מעבר לכך. במידה ובאמת צורכים קוורצטין בכמויות גבוהות מידי, קיים סיכון לכאבי ראש, והתכווצויות שירים בידיים וברגליים. ובמידה ואתם צורכים תרופות כלשהן, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא לפני שאתם נוקטים בכל צעד שהוא.

לנשים מניקות ובהריון לא נראה שיש כל בעיה, אך אין מספיק מחקרים בנושא ולכן לא כדאי לקחת סיכון.

לסיכום

לקוורצטין מגוון רחב של יתרונות בריאותיים על גוף האדם, ניתן לתסף אותו בצורה קלה וניתן להשיג אותו מהרבה מאוד מקורות צמחיים בטבע. אם אתם סובלים מאלרגיות, יכול להיות שתיסוף של קוורצטין יביא להקלה משמעותית מהאלרגיות.

שיהיה בהצלחה!

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *