אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

הטסטוסטרון, ההורמון ששולט לכם באגו, במוטיבציה ברצון לקום בבוקר, ביצר המיני שלכם, בצלילות המחשבתית ומה לא, הוא בין ההורמונים החשובים ביותר אצל הגבר. אין ספק כי רמות גבוהות של טסטוסטרון יגרמו לכם להרגיש טוב יותר. לצערנו, עם הגיל (ובעיות שונות אחרות שעליהן אפרט בהמשך) נוצרת דעיכה טבעית של רמות הטסטוסטרון בגוף, אך יש דרך להחזיר את הגלגל אחורה!

רמות בריאות של טסטוסטרון בגוף יביאו למצב של:

  • מערכת עצבית תקינה
  • רמה חיונית של כדוריות דם אדומות
  • שינה עמוקה ואיכותית
  • מסת שריר
  • רמות אנרגיה גבוהות
  • צפיפות שריר

הנה מספר דברים שיכולים להוריד את רמות הטסטוסטרון בגוף

  • סטרס כרוני וניהול חיים לחוצים
  • תזונה לא מספקת
  • ויטמין די נמוך
  • פלורת מעיים לא מאוזנת
  • עליה במשקל
  • אימוני אירובי אינטנסיביים
  • תרופות מרשם (בדרך כלל תרופות להורדת כולוסטרול)

למעלה מ40 אחוז מגברים בגילאי ה45 ומעלה סובלים מטסטוסטרון נמוך! חלק גדול מהגברים נוטים ללכת לכיוון טיפול כימי ולא טבעי, בלי לדעת את תופעות הלוואי החמורות שמתלוות לכך.

כאשר הגוף מקבל בצורה חיצונית טסטוסטרון מסונתז, המוח מפסיק ו/או מוריד משמעותית את הייצור העצמי של הטסטוסטרון, מה שיוצר תלות מוחלטת בטסטוסטרון חיצוני.

גברים אשר מקבלים טיפול בזריקות, חווים בדרך כלל עלייה חדה ברמות האנרגיה בתחילת הטיפול, אבל לקראת סוף החודש (שזו תקופת הזמן בדרך כלל בין זריקה לזריקה) הם מרגישים תשושים ועייפים, כי רמות הטסטוסטרון בגוף שלהם דעכו, והגוף כבר בקושי מייצר בעצמו. על מנת לעקוף את תופעת הלוואי הזו, חברות התרופות החליטו להוציא מדבקות ג'ל של טסטוסטרון, אשר נדבקות לעור מידי יום ומספיגות לעור טסטוסטרון סינטטי דרך הדם במהלך היום, אבל חשוב לזכור כי לטסטוסטרון סינטטי יש שלל תופעות לוואי שונות, כמו עלייה במשקל, אקנה, פגעי עור ועוד.

כמה שינויים קטנים אך משמעותיים באורך החיים יכולים לשנות את רמות הטסטוסטרון מקצה לקצה, ולפני שפונים אל הטיפול הכימי, חשוב לעשות בדיקות דם לבדוק אם אין חוסרים. יחד עם זאת, בדיקת מיקרופלורת המעיים נחוצה וחשובה מאוד כדי לראות שחיידק כמו הליקובקטר פילורי או קנדידה אינו נוכח ומשפיע באופן ישיר על ספיגת נוטיראנים שונים ותוצרת הטסטוסטרון בגוף.

אכילת שומנים בריאים ושינוי בתזונה מעלה את הטסטוסטרון

השלב הראשון והעיקרי הוא אכילת שומנים בריאים. המון גברים עם טסטוסטרון נמוך צורכים אוכל מהיר ומתועש ולא מבינים את ההשפעות של כך. נטוש את כל המאכלים המעובדים, סוכר לבן, וE למינהם (בינהם, אם אתה קורא על האריזה מרכיב שקשה לך לבטא את השם שלו, כנראה שלא כדאי שתאכל אותו) תתחיל להקפיד על אכילה נקייה, אבוקדו, שמן קוקוס, שמן המפ, חמאה גהיי, שומנים בריאים אשר הגוף יודע לנצל בצורה מיטבית. חשוב להבין כי ההורמונים הם למעשה עשויים משומן, הכנסת שומן לא בריא לגוף? סביר להניח שהמערכת ההורמונלית שלך תיפגע מכך.

חומצות שומן מסוג אומגה 3 נחוצות מאוד בתהליך, בסביב המתועשת של היום קשה להשיג חומצות שומן חיוניות במאכלים שאנחנו אוכלים, לכן כדאי לתסף אומגה 3 מחברה מוכרת. (באופן אישי, הייתי קונה אומגה 3 מקורר, כי לחומצות שומן האלו יש נטייה להתחמצן מהר מאוד, אף אחד לא יודע מה עבר על התוסף עד שהוא הגיע למדף, כמה זמן הוא היה חשוף לשמש, וכמה זמן הוא יושב על המדף)

מקור טוב לאומגה 3 הוא אבוקדו, מומלץ לאכול אבוקדו שלם כל יום.

סטרס משפיע על רמות הטסטוסטרון

אין ספק שאנחנו חיים בסביבה לחוצה מאוד, חיי המערב תלויים בלחץ רב, להספיק להגיע בזמן לכל מקום, לאכול בשעות מסוימות, לאסוף את הילדים מהגן וכו' וכו'.. אבל..! חשוב מאוד לזכור שמידי פעם חשוב לקחת רגע לעצמך, לנשום, להירגע, מחקרים בנושא הראו ש"מדיטציה" (שמיעת מוזיקה, קריאת ספר/עיתון) במשך 15 דקות, הורידו את רמות הקורטיסול (הורמון הלחץ) בצורה משמעותית, ולשם אתם צריכים לשאוף.

ויטמין D

הויטמין החשוב ביותר שזה מגיע לרמות הורמונים מאוזנות הינו ויטמין די! (D) המקור הטוב ביותר לויטמין די הוא חשיפה ממושכת לשמש, בזמנים המודרנים שלנו, כמות החשיפה לשמש לעומת האדם הקדמון היא מינימלית! לכן חשוב מאוד לתסף ויטמין די בצורה רציפה ולבדוק כל תקופת זמן את הרמה הזמינה של הויטמין בדם.

בארץ לא ניתן יותר מויטמין די ברמת 1000 יחב"ל (יחידות בין לאומיות). לכן, כדאי להזמין ויטמין די מארה"ב (אתר מומלץ הוא IHERB)

אבץ

המינרל אשר אחראי ליותר מ100 פעולות שונות בגוף שלכם, יחד עם ויטמין די, אבץ מוכח שמשפיע ישיר על רמות הטסטוסטרון.

מחקר אשר נעשה בארה"ב הראה שרמות אבץ נמוכות מתקשרות באופן ישיר עם טסטוסטרון נמוך, עוד מחקר שנעשה הראה קשר ישיר בין רמות אבץ לספירת זרע אצל גברים בוגרים.

בננות ואגוזי ברזיל מכילים כמויות יפות של המינרל, אך רצוי לאכול מגוון פירות וירקות אורגניים על מנת להשיג את המינרלים הדרושים לתפקוד תקין של הגוף, ולא להתמקד רק מינרל אחד.

התייעץ עם הרופא שלך על מנת לדעת כמה אבץ ואם בכלל כדאי לך לקחת.

 

צמחים מעלי טסטוסטרון שעובדים ומוכחים

בנוסף על שינוי בחיי היום יום ובתזונה, ניתן להוסיף מספר צמחים מדהימים שיכולים לשנות את איכות החיים שלכם מקצה לקצה

  • אשווגאנדה – צמח מרפא הודי, ידוע בתכונותיו המרגיעות, הוכח שהוריד קורטיסול והעלה טסטוסטרון אצל גברים ברמות שונות של 10-22 אחוזים!
  • טוגנקט אלי (Tongkat Ali) – שורש אשר גדל במלסיה, יקר וקשה להשיג אותו, אבל שווה את זה מאוד, המון חברות מוכרות אותו בריכוזים שונים, אני באופן אישי ממליץ להזמין מארה"ב את האבקה של הצמח נקייה (כ300 ש"ח לכמות שמספיקה ללפחות שנה!) בריכוז של לפחות 1:100, אל תתפתו לקנות אותו בצורת קפלוסות, המותגים מעלים משמעותית את המחירים. הצמח מכיל חומר פעיל אשר הוכח בהעלאת ליבידו וטסטוסטרון אצל גברים שאובחנו כבעלי טסטוסטרון נמוך
  • טריבולוס – צמח ידוע ברפואה הטבעית, מחקר של 90 יום אצל גברים עם טסטוסטרון נמוך הראו עלייה של 16% בטסטוסטרון. הצמח הראה עלייה רק אצל גברים שחסר להם טסטוסטרון, המחקר הוכיח שגברים ללא בעיות לא הושפעו מהצמח לטובה או לרעה.
  • מאקה – הוכחה כמשפרת ליבידו בצורה משמעותית, איך אין מחקרים משמעותיים אשר הראו עליית טסטוסטרון.

 

 

 

 

 

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *