אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

ציר עצמות הוא קל ופשוט להכנה. הוא מדמה את המזון שאבינו הקדמונים אכלו במערות. ציר עצמות שופע בערכים תזונתיים ומינרלים אשר קלים לספיגה במערכת העיכול, ובעיקר, יש לו יכולות ריפוי גדולות מאוד. בציר העצמות רמות גבוהות של ג'לטין, סידן ואשלגן. ניתן להכין אותו בקלות ב24 עד 48 שעות בישול למנה שמאוחסנת ומחזיקה לזמן ממושך. הרעיון מאחורי ציר עצמות הוא מיצוי הערכים התזונתיים שבעצמות אל תוך הנוזל של המרק, בישול על אש קטנה לאורך זמן בשילוב מספר מרכיבים אשר "מושכים" את המינרלים החוצה מן העצמות.

למה ציר עצמות כל כך בריא?

מאחר והציר מכיל רמות גבוהות של קריאטין ג'לטין וגלוטמין, יש לו יכולות של ריפוי והתחדשות תאים במערכת העיכול ובגוף. בעולם שבו אנטיביוטיקה, ריסוס ותרופות נמצאים בכל מקום, ישנה תופעה של פגיעה בשכבת הרירית המגינה של המעי הדק, מה שמביא לחוסר ספיגה, אלרגיות שונות למזון ולעיתים גם למחלות אוטואימוניות כמו אקזמה, סבוריאה ועוד (התופעה נקראת "מעי דליף" אתם מוזמנים לחפש אותה בשורת החיפוש כדי להבין בהרחבה על מה מדובר). השכבה הרירית של המעי הדק "יודעת" לנצל את החומרים הללו בצורה יעילה, להתחדש ושקם את עצמה ובכך ליצור מערכת עיכול בריאה ויעילה.

בנוסף על כך, ציר עצמות מכיל רמות גבוהות של סידן ואשלגן ברמת ספיגה מאוד גבוהה לגוף, גוף האדם יודע לנצל את הצורה הזו של המינרלים בצורה טובה הרבה יותר מבצורת תוספי מזון. כאשר המינרל מגיע "עטוף" בסביבה רוויה בויטמינים ומינרלים שונים הוא נספג בצורה טובה יותר מאשר סידן שניתן בצורה יחידנית בתוך קפסולה. קיימת הרמוניה בין הויטמינים והמינרלים השונים, וחלק גדול מהם ידוע בכך שכדי להיספג, הוא צריך עזרה מעוד מינרל או ויטמין.

איך להכין ציר עצמות בסיסי?

קחו עצמות של תרנגול או בקר, רצוי מפרקים אשר מכילים כמויות גבוהות של ג'לטין, סיר גדול מאוד, חומץ תפוחים אורגני, מלח טבעי (הימלאיה/ים המלח) סלרי, גזרים, כוסברה, פטרוזיליה בצל, שום ואורגנו. מלאו את הסיר עד הסוף במים מסוננים. מלאו את הסיר במרכיבים שאתם אוהבים לפי הסדר שאתם רוצים עד ששליש ממנו הוא רק עצמות וירקות, וכל השאר מים. השאירו את הסיר מכוסה על אש גדולה למשך חצי שעה, לאחר חצי שעה במידה והסיר הגיע לרתיחה אתם תראו שיש קצף וחתיכות צפות על פני המים, קחו כף והוציא את החתיכות האלו וזרקו לזבל. הנמיכו את האש, הוסיפו כף גדולה של מלח ו3 כפות של חומץ תפוחים ותנו למנה להתבשל לעוד יום שלם. לאחר יום, העבירו את כל תכולת הסיר דרך מסננת, וחלקו את הנוזלים לצנצנות של חצי או ליטר שלם. שימו לב להשאיר מרווח של 3-4 ס"מ כדי למנוע הסדקות של הזכוכית, הקפיאו חלק והשאירו במקרר חלק.

חומץ תפוחים מעלה את רמת החומציות של ציר העצמות ובכך עוזר למינרלים להשתחרר מן המזון

איך לאחסן ולהשתמש בציר עצמות?

בכלי זכוכית ציר עצמות יכול להישאר במקרר בין 3 ימים לשבוע, ובמקפיא בין 3 ל6 חודשים. זכור לשמור על מרווח בין הקצה של הכלי לגובה הנוזל מאחר ומים מתרחבים בהקפאה. ניתן גם לחלק את הנוזל להרבה שקיות קטנות ולהשאיר אותן יחד מופרדות בניילונים בתוך קופסא, מצאתי שהדרך הזו חוסכת הרבה מאוד מקום. חשוב גם לקשור את הניילונים בצורה כזו שיהיה מקום לנוזל להתרחב.

כדי לאכול את הציר כדאי לחמם אותו לפני, אל תחממו את הציר במיקרוגל או על אש גבוהה מאחר והוא יאבד מערכיו התזונתיים. ניתן להשתמש בו בתור נוזל לאורז או פשוט לשתות אותו חם ישר מהטרמוס!

הנה עוד כמה דרכים בהם ציר עצמות בריא לכם:

  • שומר על השיער והציפורניים – הרמות הגבוהות של הג'לטין ורמת הזמינות הגבוהה שלו לגוף שומרות על חוזק השיער והציפורניים שלכן.
  • נלחם בדלקות – הוא מכיל חומצות אמינו שונות אשר ידועות בעזרה שלהן למערכת החיסונית.
  • מונע הידלדלות עצמות – הרמות הגבוהות של הסידן הזמין שבו מחזקות את העצמות שלכם ושומרות עליהן מפני שבר.
הקפידו לקנות עצמות מתוצרת אורגנית ומסביבה חופשית, ומבעלי חיים אשר מואכלים בעשב ולא בסויה ובתירס


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *