אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

אין ספק כי כיום, האדמה ומי השתייה שלנו כבר לא רווים במינרלים כמו פעם. מגמת התיעוש הבלתי נדלת גורמת לדילול משאבים כרוני, האדמה ענייה במינרלים ובחיידקים טובים, ובני האדם סובלים מכך מבלי לקשר בין הדברים. כיום, ידוע כי כמעט כל ילד מאובחן בבעיית קשב וריכוז כזו או אחרת. במקום לטפל בבעיה נקודתית, הורים רבים בוחרים לתת לילדיהם ריטלין או תרופות כאלו ואחרות, מבלי להיות מודעים לנזק לטווח הארוך שהם גורמים להם. ישנם מספר בודד של מינרלים שהגוף שלנו מסתמך עליהם על מנת לפעול בצורה הרמונית ותקינה.

מדוע חשוב לתסף מינרלים?

מאחר ובני האדם פועלים בניגוד לדרך הטבע, ואינם נודדים ומלקטים מזון מן האדמה והעצים, אלא מתמקמים במקום אחד, בשילוב של המהפכה התעשייתית, קיימת סכנה רבה של חוסר צריכה של מינרלים מסוימים. באזורים שונים ברחבי העולם, באדמות ובמי השתייה, קיימים מגוון שונה ומגוון של מינרלים שונים, נדידת השבטים הקדומים של בני האדם דאגה לכך שהשבטים יצרכו כמויות מספקות של מינרלים. כיום, אכילה מרובה של סוכר ופחמימות ריקות ובמזון עני במינרלים בתזונה המערבית גורמת לעלייה חדה במגוון בעיות נפש/לקויות שונות בקרב בני האדם. ניתן לראות עלייה משמעותית בכל סוגי המחלות הקשורות לחוסר במינרלים ובויטמינים. מאניה דיפרסיה, דיכאונות כרוניים, התאבדויות, בעיות קשב וריכוז, כולן בעיות שהוכחו שתזונה נכונה יכולה לשפר באורך פלא, מספיק שמינרל אחד יהיה חסר ברמה כזו או אחרת במוח האדם כדי ליצור שינוי משמעותי ולהביא לאחת משלל הבעיות הידועות הקשורות לכך.

סידן – קלציום 

גוף האדם זקוק לסידן על מנת לבנות תאי עצם בריאים. בנוסף על כך, לסידן יש חשיבות רבה בפעילות עצבית תקינה בגוף. ניתן להשיג סידן ממזונות ירוקים כמו, כרוב, ברוקולי וקייל. מוצרי חלב מכילים כמויות גבוהות של סידן, אך מאחר ולחלב היום יש מגוון רחב של מגרעות (הורמונים, מחלות, רעלנים) והפרות במשק של היום שונות מאוד מן הפרות של המשק הישן, מומלץ להסתמך על סידן ממקור צמחי.

אשלגן – פוטאסיום 

מינרל נפוץ מאוד בסוגי בשר שונים, עגבניות ושעועית לימה. הפוטאסיום שולט על קצת לב בריא, התחדשות שריר ושומר על רמת חומציות בריאה בדם. מקורות מעולים לאשלגן הינם: עלי סלק, תפוח אדמה, פריכיות אורז, מלון, ערמונים, בננות, רימון ודלורית.

סודיום (נתרן)

המינרל הנפוץ ביותר כיום, המלח. הנתרן חשוב מאוד לפעילות של השרירים, לשמור על רמות נכונות של נוזל בתא ופעילות תקינה של המוח. אך יותר מידי מלח יכול להעלות את הסיכוי ללחץ דם גבוה.

זרחן

זרחן חשוב מאוד לגופינו על מנת לשמור על צפיפות עצם בריאה. מקורות טובים לזרחן הינם שיבולת שועל וחיטה מלאה. מחסור בזרחן הוא מאוד נדיר.

כלוריד

ידוע בתור מלח שולחן, חשוב מאוד לתפקוד של מערכת העיכול וייצור מיצי עיכול. שומר על איזון נוזלים בין התאים השונים.

עקבות מינרלים

אבץ, ברזל, ליתיום ואפילו זהב! לכולם יש שימוש בתפקוד בריא של המוח והגוף צריך אותם ברמה מזערית. בעבר, גוף האדם הסתמך על כל שבכל מי השתייה והמזון היו כמויות שונות של המינרלים השונים. מאחר ובני האדם הם חיה נודדת, לכל מקום שבני האדם הגיעו אליו הם צרכו מינרלים שונים בכמויות שונות. לדוגמא: מי השתייה באזורים מסוימים במצרים העתיקה הכילו כמויות גבוהות של ליתיום, אשר חשובים מאוד לתפקוד ואיזון מערכת העצבים הרגשית. אגוזים שבני האדם ליקטו בדרכם הכילו כמויות מאוד גבוהות של אבץ, פירות או ירקות שאכלו מן האדמה הכילו כמויות גבוהות של אשלגן וסידן ובעיקר גם חיות בר אשר בני האדם צדו הכילו ערכים תזונתיים שונים לגמרי מחיות המשק אשר קיימות כיום.

לסיכום

תיסוף נכון של קומפלקס מינרלים יכול לשפר את אורך החיים בצורה משמעותית. כיום לא ניתן להתבסס על התזונה המערבית כדי לקבל את כל סוגי המינרלים הקיימים, וגם אין סיבה לכך. ישנו פיתרון יעיל וזריז באמצעות תיסוף מינרלים. חשוב לדאוג שהתוסף יהיה ממקור צמחי וטבעי כדי לעזור ולייעל את ספיגתו בתאים השונים בגוף ובעיקר במערכת העצבים ובמוח. באופן אישי אני ממליץ על הזמנת קומפלקס מינרלים מארה"ב. אתרים שונים באינטרנט מוכרים מגוון רחב של קומפלקס מינרלים. התייעצו עם הרופא שלכם על מנת למצוא את התוסף שהכי מתאים לכם באופן אישי.

 

 

 

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *