אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

בימינו, נשירת שיער אצל נשים היא תופעה שכיחה. יש מספר רחב של סיבות מדוע נשים סובלות משיער דליל או מנשירה. בין אם זה גנטיקה או תזונה לקויה, תמיד ניתן לחזק ולשפר את המצב הקיים. אם את סובלת מנשירה כבר תקופה ממושכת ואת לא מצליחה לעצור אותה. אין ספק שקיימות דרכים כימיות רבות לחידוש ועיבוי השיער אבל לפני שאת פונה אליהן, הנה מספר תוספי מזון בהן את יכולה להקל על המצב ולראות תוצאות כמה שיותר מהר:

רשימת תוספי מזון לטיפול בנשירת שיער

ביוטין – ביוטין הינו ויטמין מסוג B אשר ידוע בתור המרכיב העיקרי בבניית השיער והציפורניים. נטילת התוסף יכולה לעזור משמעותית בחוזק ועובי השערה. מעבר לכך, ביוטין עוזר בחילוף החומרים בגוף ובעיבוד אנרגיה. המחקר שבוצע סביב ביוטין הראה כי רמות נמוכות של ביוטין מצביעות על שיער וציפורניים שבריריות, אבל יחד עם הביוטין, חשוב לקחת עוד מספר תוספים שעוזרים באותה המידה. ניתן לקחת את התוסף באמצעות נטילת קומלקס ויטמיני B, ולהשיג מגוון רחב של ויטמינים באותו הרגע. באופן אישי, אני ממליץ להשיג את הביוטין בצורה טבעית ולא באמצעות תוסף מזון.

קולוגן – בדרך כלל מגיע בצורת אבקה, קולוגן הוא קומפלקס חומצות אמינו שמהם עשויים הציפורניים והשיער שלכם. נטילת התוסף יכולה לעודד צמיחה מהירה יותר של השיער. רצוי לצרוך קולוגן בצורתו הטבעית, ולהכין ציר עצמות שמכיל מגוון רחב של מרכיבים שיכולים לעזור לכם בחיזוק השיערה. (חפשו בשורת החיפוש "ציר עצמות" על מנת לקרוא על כמה פשוט להכין אחד בעצמכם). קשה מאוד להשיג קולוגן בתזונה טבעונית אך ניתן לתסף.

שמן דגים – בדרך כלל, שמן דגים הינו שם כולל לקומפלקס חומצות אומגה מסוג 3 6 ו-9. חומצות השומן הללו יכולות להשפיע משמעותית על איכות השיער ולמנוע נשירת שיער, העור והציפורניים שלכן ויש לו מספר רחב מאוד של יתרונות בריאותיות בשילוב בחיי היום יום. ניתן להשיג אותו כמובן בדרכים טבעוניות לחלוטין ו"שמן דגים" הוא רק הכינוי שלו מאחר והוא נמצא בכמות גבוהה בדגים מסויימים.

חומץ תפוחים – חומץ תפוחים אורגני ולא מסונן מכיל כמות גבוהה של ויטמיני B ומינרלים כמו אבץ ואשלגן. ניתן לערבב 1-2 כפיות בכוס מים ולשתות או להכין ממנו רוטב לסלט. לחומץ תפוחים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, בין אם זה שמירה על פלורת מעיים תקינה ועד חידוש ושמירה על העור, מאוד מומלץ לשלב חומץ תפוחים בחיי היום יום שלכם!

קומפלקס מינרלים – לעיתים נטילת קומפלקס המכיל את כל המינרלים הקיימים עלול לסדר את הבעיה או לעזור בצורה משמעותית. בתזונה המודרנית קיימים מגוון מצומצם של מינרלים (הרבה פחות ממה שאנחנו באמת זקוקים לו) ולכן חשוב להיות מודעים ולנטול את התוספים הנכונים! מינרלים כמו: אבץ, מגנזיום, סידן, אשלגן כולם אבני בניין בגוף האדם.

ברזל – איבוד דם אצל נשים הוא משהו שקורה באופן קבוע, רמות הברזל עלולות להיפגע מכך בצורה כרונית. במידה וקיים אצלך חוסר בברזל, אחת מתופעות הלוואי של חוסר בברזל הינו נשירת שיער ועייפות.

ויטמין די – ויטמין די ידוע בכינויו "ויטמין השמש", הוא הויטמין היחיד שידוע לנו שנוצר כתוצאה מחילוף חומרים עם קרני השמש בגופינו. מאחר וכיום קיים מחסור משמעותי בחשיפה לשמש, מומלץ לצרוך ויטמין די בצורת תוסף תזונה. קיימים מקורות מעטים לויטמין די בניהם מספר דגים מאוד מצומצם ולכן כדאי לקנות את התוסף הזול והנגיש הזה. ויטמין די חשוב לאיזון הורמונלי ולפעילות תקינה של מערכת החיסון בגוף.

ויטמין סי – צריכה מספקת או נטילת ויטמין סי יכולה לעזור משמעותית למערכת החיסון של הגוף להתמודד עם השלכות הסטרס היום יומי שכולנו חווים.

מה גורם לנשירת שיער?

במידה ומדובר בהקרחה כרונית, ולא מדובר בנשירה טבעית שלעיתים נגרמת מחלוף השנים, לנשירת שיער ישנן מספר סיבות עיקריות שגורמות אליה ושצריך לשים לב אליהן

  • סטרס – לפני כל הגורמים האחרים – כיום, לחץ נפשי הוא הגורם העיקרי לנשירת שיער אצל נשים.
  • סטרס פיזי – אימונים מרובים והכבדה על הגוף עלולים להביא לדילול ונשירת שיער.
  • חוזר איזון הורמונלי – הריון, מחזור, תקופת המעבר, כל אלו הן רק דוגמאות מעטות לחוסר איזון הורמונלי, מה שעלול להביא לנשירת שיער.
  • רעלים – באוויר, באדמה, באוכל שלנו. אין סוף רעלים מסתובבים היום בכל מקום ואנחנו חשופים אליהם בצורה ממשוכת ומסוכנת.
  • אלרגיות – אלרגיה עלולה להביא לנשירת שיער.
  • חוסר בויטמינים ומינרלים חשובים.

רשימת מאכלים שכדאי להתחיל לאכול כדי למנוע נשירת שיער

לצרוך תוספי מזון זה נחמד, אבל הכי טוב לשלב אותם באורך חיים בריא ופעיל. הנה רשימה של מאכלים שכדאי לכם לשלב על מנת לעצור את נשירת השיער.

ציר עצמות – כמו שציינתי קודם, לציר עצמות מגוון של יתרונות בריאותיים. הוא מכיל רמות גבוהות מאוד של קולוגן ומגוון רחב של מינרלים שמגיעים בצורה ישירה אל שורש השערה ומזינים אותו.

מגוון של ירקות – על מנת להשיג בצורה טבעית את כל הויטמינים והמינרלים, חשוב מאוד לצרוך מגוון רחב מאוד של ירקות בכל מיני צבעים. הקפידו על אכילת ירקות ירוקים שמכילים כמות גבוהה של ברזל.

ניתן לשפר את ספיגת הברזל על ידי שתיית מיץ תפוזים. ויטמין C ידוע בהשפעתו החיובית על ספיגת הברזל בגוף.

מניעה ממוצרי חלב מודרניים – מחקרים רבים מצביעים כי צריכת מוצרי חלב מעבר לגיל הינקות אינה מומלצת ואפילו מסוכנת. חלב בקר גורם לבריחת סידן וברזל מן הגוף. ממליץ לקרוא את הספר "שוטי החלב" כדי להעשיר את הידע שלכם ולהבין לעומק מדוע לא כדאי לכם לצרוך חלב, בטח כאשר אתן סובלות מנשירת שיער, או מאחד הגורמים שצוינו קודם.

טיפ: דרכים לעודד צמיחת שיער באמצעות שמנים!

האצת זרימת הדם לקרקפת באמצעות דרכים שונות מעודד צמיחת שיער מהירה ובריאה יותר ומונעות נשירת שיער. ישנם שמנים כמו שמן מנטה, או שמן אראגן, שמעודדים את זרימת הדם אל הקרקפת, ערבבו מספר טיפות בשמן קוקוס או שמן המפ ועסו את הראש במשך חמש דקות שלמות. לאחר מכן שטפו את השיער בשמפו ללא כימיקלים.

בנוסף, ניתן לבצע עיסוי מיוחד שמעודד את זרימת הדם אל הקרקפת. שכבי במיטה והטי את ראשך לאחור. עסי את ראשך עד במשך דקות ארוכות עד שתרגישי את הדופק בקרקפת. הדבר משפר משמעותית את זרימת הדם והחמצן לקרקפת ומעודד חידוש וצמיחה של תאים.

ממה להימנע כאשר סובלים מנשירת שיער?

נשים רבות אינן יודעות, אך רוב גדול ממוצרי הקוסמטיקה הרגילים עלולים לעודד ולגרום לנשירת שיער. החליפי את המוצר שלך אל מוצרים טבעיים ללא פרבנים, SLS וחומרים כימיים. הימנעי מלקנות כל מיני סוגי שמפו המכילים שמנים או ביוטין. לביוטין יש משמעות רק כאשר הוא נספג פנימית ולכן לא מדובר אלא בטרנד שיווקי. הכיני לבד קומפלקסים משמנים איכותיים ולמדי מה עושה לשיער שלך טוב. מומלץ לבדוק האם בתזונה שלך קיים משהו שאת רגישה אליו ולא מודעת, אלרגיה עלולה לגרום לנשירת שיער.

לסיכום, תזונה נכונה ואורך חיים בריא הם הדרך הנכונה לשיקום השיער ולקבלת שיער בריא, אך מאחר וקשה להשיג את כל אבני הבנייה של גופינו, מומלץ לתסף תוספי תזונה מסוימים בשילוב עם התזונה הבריאה.

התייעצי עם רופא או בעל מקצוע מוסמך לפני שאת נוקטת בכל צעד שהוא, הכתבה היא דעתי האישית בלבד.

בהצלחה!

 

 

 

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *