אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

דיכאון וחרדה הינו תחום שלעיתים אני מרגיש שלוקחים בקלות ראש, פסיכיאטרים רבים מעדיפים לרשום מרשם לתרופות בעלות תופעות לוואי והשלכות קשות מבלי להכיר את הבן אדם לעומק. כבר יצא לי להכיר אנשים רבים אשר אחרי היכרות של 15 דקות עם פסיכיאטר הוא חרץ את גורלם לשארית חייהם ונתן להם תרופה שהשפיעה עליהם לרעה, אני לא מזלזל בפסיכיאטרים, רבים מהם עוזרים מאוד ולעיתים גם משלבים שינוי תזונתי ותוספי מזון בתהליך, אך לא חסרים פסיכיאטרים שלא מטפלים בשורש הבעיה ומעדיפים להסתיר אותה במקום לטפל בה. אני כמובן לא רופא, ואני לא יכול לתת לכם עצות רפואיות, אבל אני כן רוצה שתקבלו את ההבנה שרק אתם אחראיים לחיים שלכם ויודעים באמת מה הולך לכם בראש. לעיתים, שינוי בתזונה ונטילת תוספים אשר משלימים את החוסר האפשרי בתזונה המערבית שלכם, יכולה לשנות את איך שאתם מרגישים מקצה לקצה, ושזו לא אשמתכם שאתם מרגישים בצורה שאתם מרגישים, זה פשוט חוסר בחומר מסוים שגורם לכם להרגיש ככה.

  • חוסר במינרלים משפיע על דיכאון וחרדה – מינרלים רבים ובניהם ליתיום, ידועים בהמתעטותם בעולם המודרני. צצים מחקרים מידי יום המצביעים על כמויות מזעריות של מינרלים בירקות לעומת פעם. מינרל הליתיום ניתן לחולי מאניה דיפרסיה ברמות גבוהות על מנת לאזן את מצבי הרוח שלהם ולא סתם – למינרל השפעה רבה על תפקודי המוח, וכיום, ניתן לקנות אותו בכל רחבי האינטרנט בזול בתור מינרל רגיל לכל דבר, בדיוק בצורה הזמינה למוח והנספגת ביותר. (חפשו lithium orotate). למינרלים השפעה רבה על תפקודים תקינים של המוח, התזונה המערבית מלאת הסוכר גורמת למינרלים במוח "לסגת", זה לא מפתיע שכמעט כל ילד כיום הוא בעל בעיית קשב וריכוז כזו או אחרת, התזונה הלקויה וחסרת המינרלים היא מה שהובילה אותנו לשם. בנוסף על כך, למינרל השפעה רבה בטיפול בדיכאון, ידוע שבעבר, במקומות שמי השתייה היו רווים במינרל, עדויות היסטוריות על אחוזי ההתאבדות, דכאונות ומקרי האונס היו נמוכים משמעותית מהמקומות בהם היה חוסר במינרל. עוד מינרל שקשה לנו להשיג בתזונה המערבית הוא מינרל היוד. המינרל נאכל בכמויות גדולות במדינות המזרח בצורת אצות – ידוע והוכח מחקרית שחוסר במינרל היוד בתזונה מוריד את רמות הIQ שלכם עד 10 נקודות. ההמלצה היומית של יוד הינה 150 מק"ג. למרות שיש רופאים שממליצים לחרוג ולעקוף את ההמלצה הזו ולאכול יותר, במיוחד בהריון. ניתן לרכוש מולטי מינרל אשר מכיל את כל המינרלים הקיימים בטבע כדי לדאוג שאתם באמת מקבלים הכל. קיימים עשרות סוגי מינרלים שהגוף שלנו משתמש בהם בדרכים שונות.
  • ויטמין די – חוסר בויטמין די הוא מחסור נפוץ ביותר כיום. הויטמין, אשר נוצר מחשיפה ממושכת אל השמש, אחראי על היווצרות הורמונים ואיזונם בגוף. מאחר ואיננו חשופים לשמש כמו פעם, חשוב לבדוק את רמות הויטמין בדם וטפל ברמות נמוכות בצורה של תיסוף ויציאה מרובה לשמש. חוסר בויטמין די קשור באופן ישיר לדיכאון.
  • פרוביוטיקה – חיידקי המעיים אחראים למצב הרוח שלכם! לאט לאט יוצאים עוד ועוד מחקרים שמגלים את חשיבות של החיידקים הטובים במעיים שלכם, הם לא רק אחראים על פעילות תקינה של מערכת העיכול, בנוסף על כך, הם אחראיים על ייצור הורמונים שמעלים את מצב הרוח, בניהם גאבה (GABA) שאחרי על רמות גבוהות של הורמון האושר דופמין. תיסוף בפרוביוטיקה ואכילת מאכלים פרוביוטים עשירים יכולים לשנות את חייכם מקצה לקצה. טיפ – (ממקום אישי) מי שסובל מחרדות סובל גם מיציאות תכופות לשירותים – זה יכול להקל עליכם.
  • ויטמין בי 12 (B12) – חוסר בויטמין יכול לפגוע בפעולות העצביות של הגוף, הויטמין חשוב ביותר לפעילות תקינה של המוח. הויטמין מיוצר ע"י פלורת מעיים תקינה וגם נספג בגוף מסוגי בשר שונים. לפעמים קיים מחסור בויטמין ולכן חשוב מאוד לתסף בדרכים השונות.

עד עכשיו דיברנו על מה מחסור של דברים מסוימים עושה לגוף, אך לעיתים גם מומלץ לתסף בחומצות אמינו שונות וצמחים. אותם חומרים גורמים לגוף לייצר עוד הורמונים מרגיעים ומביאים למצב של רוגע ושלווה.

  • אשוואגנדה – אחד מהצמחים הנמכרים ביותר מן הרפואה ההודית הוא צמח האשווגנדה. הצמח ידוע בתכונות המרגיעות שלו, בנוסף על כך, הוא מגביר יצר מיני ומוטיבציה מה שיכול לעזור לאנשים להרגיש יותר טוב דרך הסדינים.
  • 5HTP – קיים במוח שלנו מערכת עצבים אשר מכונה "שביל הרגש/צומת דרכים רגשית" (HTP AXIS), במערכת העצבים הרגשית מתקיים סינטוס של סרטונין, שזהו ההורמון שחשוב מאוד בתחושת השלווה והתחושה הטובה. נטילת התוסף שנקרא 5HTP עלולה לעזור בסנטוז סרטונין במוח.
  • שמן דגים – חומצות השומן אומגה-3 חשובות מאוד לפעילות תקינה של המוח.
לכל מוח הרכב כימי משלו, מה שאני כותב עזר לי משמעותית אבל עלול לא לעזור לכם, אל תתיאשו, בסוף תמצאו את קומפלקס התוספים שיעזרו לכם

לסיכום

תיסוף נכון של תוספי מזון בשילוב תזונה בריאה יכול להקל על תסמיני דיכאון וחרדה. לעיתים התזונה המערבית והתרבות המערבית מקשים עלינו להשיג את המגוון הרחב של מרכיבי המזון הדרושים לנו, ולכן על אחראיותנו להשיג את אותם מרכיבים באמצעות תיסוף מלאכותי. אין מה לעשות אלא להכיר בעבודה שהמזון היום כבר לא איכותי כמו פעם.

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *