אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

זרעי פשתן, יש הקוראים להם "סופר-פוד" מאחר והם מכילים שלל של ערכים תזונתיים וחומצות שומן חיוניות לגוף. הם משומשים כבר למעלה מ5000 שנה בתרבויות שונות ואין ספק שהזרעים האלו יכולים להשתלב כמעט בכל מתכון או מאכל! חשוב לזכור, כי בתרבות המודרנית המתועשת שלנו, זרעי הפשתן עוברים עיבוד רב, ובדרך כלל מאבדים מרוב התכונות הבריאותיות שלהם. חומצות השומן שלהם בחשיפה לשמש ישירה (במפעלים, באריזה, בהובלה וכו') מתחמצנות, והן כבר לא יעילות כמו שהן היו במקור שלהן לגוף האדם. זרעי הפשתן נמצאים כמעט בכל מקום היום, בקרקרים, בלחם ומה לא! אך אם אתם רוצים להנות מהערך התזונתי הגבוה של זרעי הפשתן וחומצות השומן האיכותיות שלו, הדרך הטובה ביותר לצרוך זרעי פשתן הינה בצורה שמוכרים בחנויות טבע, שמן שנמצא במקרר בבקבוקים שחורים אשר מוגנים מפני השמש.

הנה רשימה של הערכים התזונתיים של שמן הפשתן:

  • רווי באומגה-3 – חומצות השומן המדהימות הללו הראו השפעה על תפקוד הלב, איזון כולוסטרול, בריאות העור ובעיקר, תפקוד המוח. לחומצות השומן האלו תפקיד חשוב בחיינו, במדינות המערב קיים מחסור וחוסר איזון רציני בין חומצות השומן השונות שאנו צורכים. היחס הטבעי של אכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3 ביחס לחומצות שומן מסוג אומגה 6 הינו 1:4. כיום, בגלל חמצון, אוכל מהיר ומעובד וכו' יחס חומצות השומן שאנחנו מקבלים הוא רחוק מלהיות שם.
  • ליגנאנים – ליגנאן הינו חומר אנטי דלקתי אשר נמצא בכמות גבוהה מאוד בזרעי הפשתן. בנוסף, יש לו תכונה של שיבוש גדילה של גידולים סרטניים ספציפיים. במחקר שנעשה בקרב גברים עם סרטון הערמונית, קבוצת המיקוד שקיבלה זרעי פשתן הראתה את קצב הגדילה הנמוך ביותר מבין כל הקבוצות.
  • סיבים תזונתיים – זרעי הפשתן מכילים סיבים מסיסים ולא מסיסים אשר עוזרים בפינוי וניקוי מערכת העיכול, ומשמשים לחיזוק פלורת המעיים הטובה.
צריכה מומלצת ביום של זרעי פשתן הינה 10-15 גרם, הזהים לכף – כף וחצי.

איך לצרוך, לשמור ולקנות זרעי פשתן בצורה בטובה ביותר?

  • זרעי פשתן שלמים נשמרים לאורך זמן – זרעי פשתן שלמים שומרים על הערכים התזונתיים שלהם לאורך זמן, כאשר אתם קונים זרעי פשתן, אל תתפתו לקנות את הזרעים השבורים או הטחונים, הצורה הטובה ביותר להשגת הערכים התזונתיים של הזרעים הינה בטחינה או בגריסה במקום באותו הרגע.
  • הצבע – קנו זרעים שהצבע שלהם זהוב או חום, מה שמראה על טריות.
  • בדקו את האריזה – בדקו את תאריך הייצור, המותג ומה שרשום ברחבי האינטרנט על אותה החברה. חשוב לצרוך את הזרעים כמה שיותר טריים, ושלא נפגעו מנזקי הטבע.
  • אל תאכלו אותם שלמים – לזרעי הפשתן מטעפת חיצונים קשה וקשה לעיכול. אכילת זרעי פשתן שלמים משמעותה ספיגה מועטת של הערכים התזונתיים לעומת פשתן טחון.
קיימת אזהרה מפני אכילת זרעי פשתן בהריון בגלל כמויות הליגנאן הגדולות שבו

 

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *