אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

"שורפי שומן" הינם תוספי מזון אשר אחת התכונות העיקריות שלהן היא האצת חילוף החומרים בגוף על מנת ליצור שריפת שומן מוגברת. כיום, חברות רבות מייצרות תוספים שונים מחמרים שונים, אבל מה באמת עובד? והאם משהו בכלל עובד? או שזה סך הכל שקר אחד גדול כדי לגלגל עוד כסף על גב חוסר הביטחון אצל אנשים. השאלה הגדולה ביותר בתחום הספורט הינה "איך לרדת במשקל" וכמה שיותר מהר. לא חסרים אנשים אשר נוקטים צעדים קיצוניים על מנת לרדת כמה שיותר מהר במשקל וצורכים תוספים כמו: קפאין, תה ירוק, ויטמינים ומינרלים שונים, תמציות צמחים ועוד. במאמר הבא אני אעשה סדר במה שעובד ומה שלא עובד.

כשאני אומר כשמשהו עובד אני מתכוון שבשילוב דיאטה נכונה ובריאה, בעלת מאזן קלורי שלילי, וספורט (שאלו שתי הדרכים היחידות בהן תרדו במשקל בצורה נכונה), הכנסת חלק מהתוספים הללו לתזונה שלכם יכול להועיל ולזרז את התהליך, זה לא תהליך קסם, והוא לא יקרה תוך יומיים. שינוי אורך חיים וניהול תזונה בריאה וספורט אלו הדרכים היחידות בהן תראו שינוי משמעותי ותשמרו עליו לתמיד.

האם קפאין באמת עוזר לירידה במשקל?

כזה מגיע לקפאין ישנם מחקרים רבים אשר מצביעים על השפעה קלה אבל ניתנת לזיהוי בירידה במשקל. הסיבה המרכזית שקפאין עוזר בירידה במשקל איננה כי הוא מאיץ את שריפת השומן הטבעית בגוף, אלא רק מכיוון שהוא נותן בוסט של אנרגיה אשר נותן לכם את הרצון להמשיך להרים או לרוץ על ההליכון. התזוזה של הגוף מוגברת בגלל עודף האנרגיה ולפיכך חילוף החומרים מאיץ, אך לא להפך. במחקר שמצאתי הראו עלייה בחילוף החומרים בצורה שווה לפי כמות הקפאין שקבוצות שונות תוספו.

האם תה ירוק עוזר לירידה במשקל?

כן ולא. תה ירוק עוזר לירידה במשקל, אך לא בצורה משמעותית. מטא-מחקר (מחקר שלוקח תוצאות של הרבה מחקרים ומגיע למסקנה סופית) הראה כי ככל הנראה, שתיית תה ירוק תעלה את חילוף החומרים ברמה כזו שרק עוד 5.7 גרם שומן ישרפו במהלך האימון, רוצים לרדת קילו? שתו 200 כוסות של תה ירוק לפני אימון! (אל תעשו את זה). לפיכך תה ירוק לא באמת עובד ולא כדאי להוציא כסף על תוצאות כל כך מזעריות.

גרסיניה קמבוג'יה לירידה במשקל?

הצמח גרסיניה קמבוג'יה הוא צמח אשר גדול ביערות טרופיים, הוא שורף שומן טרנדי מאוד כיום. הוכח כי הוא יכול לעודד איזון סוכרים בדם ושמירה על כולוסטרול תקין, אך מה עם שריפת שומן? המחקר שמצאתי טוען כי תמצית של 2 גרם מן הצמח ביום (הכמות המקובלת לתיסוף) ובכן.. לא עשתה דבר. כמו התה הירוק, תיסוף של הצמח אומנם הגביר את חילוף החומרים, אך בצורה כל כך מזערית ולא מורגשת, שאין באמת סיבה ללכת ולקנות את הצמח היקר ולקוות לניסים ממנו.

אז האם כדאי להשתמש בשורפי שומן? לא. והנה למה:

לאורך השנים האחרונות קיימת עלייה בשיווק ובפרסום של תוספים שונים הטוענים ששורפים שומן ונשענים על הוכחות מחקריות. המחקרים הללו באמת מראים כי אותם תוספים שורפים שומן ומעלים את חילוף החומרים, אבל מה שאותן חברות שוכחות להזכיר לכם זה שחילוף החומרים מואץ ברמה כל כך לא מורגשת, שזה פשוט לא שווה את זה. השיווק, התמונות על האריזה, הפרסומות שגורמות להרגיש רע עם עצמכן, הן הסיבה היחידה ככל הנראה שהתוספים האלו עדיין נמכרים ונלקחים ברצינות. התוסף היחידי שאני שוקל את הרצינות שלו הוא הקפאין (ואפילו לא ניתן כל כך לקרוא לו "תוסף"). הקפאין אומנם עובד, אבל עדיין יכריח אתכם ללכת לחדר הכושר ולהתאמן כדי לשרוף שומן, כי שום תוסף שתיקחו לא יעבוד אם לא תעבדו קשה. פשוט זכרו כי אם אתם רוצים לרדת במשקל הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות מאזן קלורי שלילי, וספורט.

במקום להתאמץ כל כך בקניית תוספים שלא עובדים, השקיעו את הכסף בקניית מזון איכותי, ונהלו אורך חיים בריא ללא קיצורי דרך.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2333832

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17882140

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20807303

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21366839

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21936892


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *