אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

אז.. באיזה דגים יש הכי הרבה כספית? אכילה של דגים מסוימת יכול להיות בריאה מאוד, איך גם מסוכנת. יחד עם הערכים התזונתיים הרבים שיש בחלק מן הדגים, רמות חומצות השומן הבריאות והחיוניות והויטמינים הרבים, קיימת סכנה של חשיפה לכספית. כספית היא חומר מסוכן שיכול לפגוע רבות בעובר (במהלך הריון) ותפקוד תקין של מוח האדם.

למה כספית כל כך מסוכנת לנו? כספית הינה מתכת נוזלית שאחוז הריכוז שלה ברחבי האוקיאנוס גדל בצורה משמעותית מאז המהפכה התעשייתית. לפני כמה עשורים, השימוש בכספית היה רחב משמעותית מאשר השימוש כיום. האנושות לא הייתה מודעת לסכנות הגדולות שכספית תומנת בתוכה. כספית ידוע בפגיעה עצבית. חשיפה ממשוכת של המתכת יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך במוח. לא ידוע על טיפול אפקטיבי במוח אשר ניזוק מכספית.

לצערנו, לא ניתן להתחמק מהכספית בצורה מוחלטת, היא קיימת בכמויות נרחבות ברחבי האוקיאנוס. כמויות קטנות ממנה לא כל כך מסוכנות למבוגרים. אך מאוד מסוכנות לילדים ולתינוקות מאחר והמוח שלהם עדיין בשלבי התפתחות.

בדגים המכילים הכי הרבה כספית ורצוי להימנע לחלוטין: מפרשן, דג לבנה, דג חרב, כריש, מקרל, טונה עיננית או טונה אהי.

דגים שמכילים פחות כספית וניתן לאכול כמה פעמים בחודש: לברק, גומבר,לוקוס, פלמידה, טונה לבנה וטונה זהובה.

דגים שמכילים רמה נמוכה של כספית: בס, קרפיון, קוד (באקלה) הליבוט, לובסטר, דג דולפין, דג חכאי, נסיכת הנילוס, פרידה, פורל ים, טונה בהירה בשימורים.

דגים שמכילים הכי פחות כספית: אנשובי, דג חמאה, דג חתול, צדפות, סרטנים, עיט הים, באקלה, מטיאס, אויסטרים, סלמון טרי או סלמון בשימורים, שרימפס, סול, דיונון ןאמנון (מושט)

קרדיט לרשימה : http://www.naturopedia.com/article.asp?rId=188

במידה ואתם מחפשים מקורות שונים לאומגה 3, אך מפחדים מרמות הכספית (בצדק) ניתן למצוא אומגה 3 ממקור צמחי בשפע, בין אם זה במזונות כמו שמן קנאביס, אבוקדו או שמן קוקוס ובין אם זה בתוספים כמו krill oil שזוהי אומגה 3 ממקור צמחי.

חוץ מכספית, הים שלנו כבר מזוהם מהמון דברים שונים, זבל שנשפך לים, פלסטיקים, מתכות כבדות ומה לא. רצוי להימנע לחלוטין מאכילה של דגים ולחפש מקורות אחרים לאומגה 3 ולרכיבים תזונתיים שונים.

לסיכום

לצערנו, כיום הים שלנו מכיל רמות גבוהות של מתכות כבדות שונות. יש פיתרון חלקי שהוא אכילת דגים מבריכות דגים, אך אותן בריכות מואכלות בדרך כלל בסויה ובצואת עופות וזבל מתעשיות הבשר, הדגים חולים ומכילים כמויות מזעריות של אומגה 3 וערכים תזונתיים לקויים.

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *