אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

אם אתם מעשנים, הפיתרון הטוב ביותר שאתם יכולים לבצע הוא להיגמל כמה שיותר מהר. אין ספק, שלעיתים גמילה מדבר אחד משפיעה על דבר אחר. לא פעם אחת שמעתי על אנשים שהעלו במשקל ומצאו נחמה באוכל אחרי שהם ויתרו על הפסקות הסיגריה שלהם בעבודה. אז איך מפסיקים לעשן בלי לעלות במשקל?

lady-addict-white-breaks-lovely_1301-3106-300x200 איך להפסיק לעשן מבלי לעלות במשקל
מפסיקים לעשן בלי לעלות במשקל ובלי תופעות לוואי

לפי המומחים – ניתן לעשות זאת בצורה יעילה וחכמה, בדרך הבאה:

קודם כל, סביר להניח שתעלו קצת במשקל אחרי שתפסיקו לעשן, אבל המשקל הנוסף לא ישאר זמן רב כמו שאתם חושבים. סיגריות מפעילות את חילוף החומרים בגוף. אתם שורפים כ250 קלוריות אם אתם מעשנים חבילה שלמה ביום. כאשר מפסיקים, חילוף החומרים מואט, ולכן חווים גם עלייה במשקל, בנוסף על הרצון "לכפר" על הסיגריות באמצעות מתוקים.

העלייה הראשונים המהירה במשקל נגמרת לאחר הפסקת העישון, אך היא נפסקת במהרה. בנוסף על כך, העור שלכם יתחיל להתנקות, הציפורניים שלכם לא יראו צהובות והשיניים שלכן יהיו בהירות שוב. כל היתרונות האלו ואתם תרצו לחזור לעשן? אז אם אתם מוכנים להפסיק לעשן, בצורה חכמה, ולצמצם את העלייה במשקל, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא!

השיטה הטובה ביותר להפסקת עישון

לא חסרים אנשים שביום בהיר אחד זורקים את חבילת הסיגריות ומחליטים ש"זהו, אני לא מעשן יותר!". מבחינה סטטיסטית, אותם אנשים שמחליטים במפתיע ובאופן חד וחלק להפסיק לעשן, סביר להניח שיחזרו לעשן בשלב מסוים. לפי מחקרים רבים, הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן היא בהדרגתיות. זאת אומרת: אתם מעשנים חבילה ביום? צמצמו את הפסקות הסיגיריות לאט לאט עד שאתם מגיעים לשלב שבו אתם לא מעשנים בכלל. מה שיעזור למערכת הדופאמין (שאחראית להרגשת התגמול במוח) להתאזן והיא ותתרגל למצב החדש בו אתם מפסיקים לאט לאט לעשן.

קודם כל, תכננו הכל מראש. תציבו יעד שבו כבר לא תעשנו בכלל, אם זה ביום השנה החדשה או בתאריך מיוחד כל שהוא (אבא שלי הפסיק לעשן ביום הולדת שלי לדוגמא). תאכלו בריא ומגוון, גם אם בא לכן לנשנש משהו מתוק, עדיף שתאכלו תמר ולא עוגיה למשל.

הצעד השני בגמילה מעישון, הוא לדעת מה גורם לכם לרצות לעשן, מה הטריגרים שלכם לעישון סיגריה? בין אם זה לחץ בעבודה או איזה מישהו מעצבן בטלפון. אמנו את עצמכם להתמודד עם הסיטואציות בלי הצורך לצאת ולעשן סיגריה כדי להרגע.

הצעד השלישי, תנו לגוף להתנקות. יכול להיות שבהתחלה תרגישו תשושים ולא מפוקסים כי הגוף מוצא סוף סוף זמן לנקות את עצמו מכל הרעלים שהצטברו אצלכם בגוף בעקבות הסיגריות. חשוב לזכור כי גם מערכת הדופאמין שלכם (ששומרת אתכם מכורים) תיכנס ללחץ והמוח שלכם ינסה "לעבוד עליכם" ולשכנע אתכם שכדאי לכם לחזור לעשן. "זה לא שווה את התופעות לוואי" " בשביל מה אם עליתי עכשיו 2 קילו בשבועיים אז מה יהיה עוד חודשיים" אז זהו, שזה שווה את זה. החזקתם שבועיים? אין סיבה שלא תחזיקו גם חודשיים וגם שנתיים.

הצעד הרביעי והאחרון: תמצאו דברים אחרים שגורמים לכם להרגיש טוב. פתחו תחביב חדש, שעונים, בגדים, אופנה, תתלבשו יפה, תרגישו טוב עם עצמכם, זה יעזור לכם ויתן לכם מוטיבציה להישאר במצב שבו הגעתם אליו. מצב שבו השיניים שלכם לא צהובות, אתם לא נושאים ריח נוראי של סיגריות מהבגדים, מהפה ומהאוטו, העור שלכם נקי והעניים שלכם צלולות. אתם תקבלו יותר כבוד מאנשים ואין ספק שזה ייתן לכם מוטיבציה להמשיך ככה.

למה קשה להפסיק לעשן?

כמו שהזכרתי קודם לכן, קיימת במוח שלנו מערכת הפשרת הורמון בשם "דופאמין". אותו הורמון מופרש בעיקר בגלל הניקוטין שנמצא בסיגריות. הוא אחראי על מתן תגמול עבור פעולות שאנחנו חווים מידי יום שחשובות להישרדות שלנו: סקס, אוכל, צחוק וכדומה. כאשר מפסיקים לעשן, הגוף איננו מפריש את רמות הדופאמין שהוא רגיל לו, ומופעל מצב סטרס בגוף. כמו כל גמילה, באים לעיתים תופעות לוואי פיזיות: חולשה, דפיקות לב, עייפות ועוד. אפשר להגיד שהמוח מנסה לשכנע את הנפש לחזור לעשן ולעשות את מה שחסר לו. כמו גמילה מפורנו שיש לה תופעות לוואי הקשורות לרמות הדופאמין במוח, כך גם לסיגריות.

לסיכום, הנה כמה דברים שחשוב לזכור במסע שלכם לגמילה מסיגריות:

  • אם תעלו במשקל, אתם תרדו אותו מאוד מהר בחזרה כאשר חילוף החומרים שלכם יתאזן. לסיגריות יש השפעה על חילוף החומרים בגוף ולכן לעיתים ניתן לראות עלייה במשקל.
  • הקיפו את עצמכם באנשים שעדים למסע שלכם, אבל אל תספרו אותו לאף אחד עד שהגעתם למטרה הסופית שלכם.
  • היגמלו בהדרגתיות בהתאם לכמה שנים וכמות שאתם מעשנים, תהיו פרקטיים והגיוניים. אם אתם מעשנים 20 שנים, סביר להניח שלא תצליחו להפסיק תוך שלושה ימים, נסו לחלק את התהליך על מספר חודשים ולעיתים אפילו למשך שנה שלמה.
  • החליפו את הרצון למתוק בפרי כמו תמר שיסגור לכם את הפינה בלי החשש לעלייה במשקל כמו חטיף מעובד עם סוכר.

טיפים לגמילה מעישון ודברים שחשוב לזכור

  • סיגריות אלקטרוניות ללא טבק יכולות לעזור לכם בתהליך.
  • ראו סרטונים על נזקי העישון ועדויות לאנשים שחלו בעקבות העישון.
  • היגמלו עם חבר או מכר בעבודה.
  • אל תחליפו את ההתמכרות בהתמכרות אחרת, שימו לב שאתם לא מתחילים לגלוש בטלפון יותר מידי, לא מהמרים, צופים בפורנו בעקבות הגמילה או מוציאים אגרסיות על אנשים סביבכם.
  • אם מאוד קשה לכם, מומלץ להצטרף לקבוצות גמילה מעישון בפייסבוק כדי לעזור ולתמוך אחד בשנייה.
בסופו של דבר, בחרתם במעשה הנכון, הצעד הראשון בתהליך ההחלמה הוא לדעת את החולשות שלך, רק משם תגיע ההחלמה

 

 

 

 


אהבתם? חושבים שהמידע יעזור לאחד החברים שלכם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *